Comoara Cetății Mediaș 2010
Editia a III-a – 16.10.2010
Acceptă provocarea de a deveni un cavaler medieval modern, formează o echipă de doi şi pleacă în căutarea comorii pierdute!
Ai practicat vreodată tir cu arma de paintball?
Ai travesat o vale la înălțime pe tiroliana?
Te-ai orientat utilizand busola?
Cand te-ai plimbat ultima dată prin pădure?
Daca vrei sa faci toate astea participă si tu!ATENTIE! – număr limitat de înscrieri (40 de echipe) – data limită pentru înscrieri 12.oct.2010 – inscrierea este VALIDĂ dupa ce ati trimis formularul de inscriere la adresa de e-mail: homm_diana@yahoo.com si ați predat formularul printat si semnat, insoțit de adeverinta medicala. (actele se aduc in original martia la ora 19:00 la Turnul Pitrarilor – Str. Honterius, Nr. 44 – sediu Dianthus)
1. Preambul
Comoara pierduta a Cetatii Mediasului este cautata de tineri vanjosi de ani de zile. Comoara e pazita de misterul cetatii si de tainele cavalerilor care au ascuns-o departe de mainile celor necuvinciosi. Doar cei care vor dovedi intelepciune si rezistenta fizica vor reusi sa o gaseasca. In 16 octombrie 2010, exact sub Turnul cetatii Mediesene in care salasluiau odata mesterii pietrari, se va da startul in marea aventura.
2. Programul si data concursului
Concursul se va desfasura in data de 16 octombrie 2010.
Startul se va da din fata Turnului Pietrarilor, sediul A.T.E. Dianthus Medias, strada Honterius nr. 44 la ora 9.00 dimineata.
In data de 15 octombrie 2010 la ora 18.00 va avea loc sedinta tehnica (Turnului Pietrarilor) la care fiecare echipa inscrisa in concurs v-a trimite obligatoriu cel putin un membru care va prelua fisa de concurs a echipei si legitimatiile individuale a mebrilor echipei, legitimatii care vor fi purtate in permanenta pe timpul desfasurarii concursului la vedere.
Totodata se va citi regulamentul concursului si se vor imparti materialele necesare concursului (pixuri, fisa de concurs, harti…).
Premierea participantilor se va face in data de 16 octombrie 2010 la ora 16:00 in zona Finish-ului (Hanul Greweln).
3. Participantii :
La concurs poate participa orice persoana cu varsta intre 10 si 19 ani impliniti, elevi a scolilor din Medias.
4. Conditii de participare :
Participarea se va face in echipa, fiecare echipa va contine doi coechipieri. Participarea se face pe proprie raspundere (sub semnatura parintelui) in urma completarii si semnarii Fisei de Inscriere. Totodata fiecare participant va aduce o adeverinta medicala de la medicul de familie, care sa ateste ca este « clinic sanatos – apt pentru efort fizic ».
Inscrierea si participarea la concurs este gratuita.
5. Obligatiile participantilor :
- sa completeze si semneze Fisa de Inscriere.
- sa aduca o adeverinta medicala (clinic sanatos – apt pentru efort fizic) de la medicul de familie
- sa citeasca si sa respecte regulamentul concursului
- sa respecte cerintele din lista de echipament obligatoriu
- sa anunte imediat organizatorii in cazul abandonului sau retragerii din concurs a echipei
6. Obligatiile organizatorilor :
- sa ofere un regulament precis si concret
- sa puna la dispozitie echipamentul necesar probelor de orientare sportiva, tiroliana si paintball.
- sa ofere in 3 puncte de control apa si alimente (prevazute in regulament)
- sa recompenseze material castigatorii concursului cu sumele prevazute in regulament (la sfarsitul concursului)
- sa organizeze un curs de orientare turistica cu busola. Acest curs teoretic va avea loc in data de 15.09.2010 la ora 17:00 la Sediul ATE Dianthus Medias – Turnul Pietrarilor pe strada Honterius nr. 44.
7. Notatie : « Punct de control » v-a fi notat cu CP, prescurtare din limba engleza Check Point. Posturile de orientare vor fi notate cu P si numarul postului.
8. Reguli generale Regulile sunt foarte simple: exista o singura linie de start si o singura linie de sosire. Toate probele din cadrul competitiei sunt obligatorii. Echipele vor trebui sa parcurga probele competitiei, fara sprijin din exterior, in timpul limita calculat de la punctul de pornire si pana la punctul de sosire (maxim 6 ore pana la finish). Pe traseul concursului se vor gasi puncte de control obligatorii, iar trecerea echipelor prin acestea va fi dovedita de fisele individuale a fiecarei echipe dar si de fisele arbitrilor. Pe toata perioada competitiei, in punctele de control si pe traseu se vor afla arbitri care vor supraveghea desfasurarea si respectarea tuturor regulilor concursului. Participantii trebuie sa aiba conditie fizica buna, cunostinte minime de orientare cu busola si harta. Daca un membru al echipei, din orice motiv nu poate continua competitia, echipa se considera descalificata. Fiecare echipa va primi la sedinta tehnica fisa de concurs si legitimatiile nominale si tricourile personalizate a concursului, legitimatii care vor fi purtate pe toata perioada concursului obligatoriu la vedere. Legitimatiile vor fi controlate, iar fisele de concurs vor fi vizate la trecerea prin fiecare punct de control, lipsa unei vize care certifica trecerea printr-un punct de control ducand la descalificare Deplasare pe timpul concursului se va face pe jos, utilizarea oricarei forme de deplasare decat cea amintita se va penalize prin descalificarea echipei. Este interzisa utilizarea alcoolului, a stimulentelor fizice sau a medicamentelor (doar cu acordul organizatorilor) in ziua concursului.
Premiile: Vor fi doua varste de concurs: 10-14 ani si 15-19, pentru fiecare vor fi trei categorii: – echipa de baieti – echipa mixta (fata-baiat) – echipa de fete Locul I : – 200 lei Locul II: – 150 lei Locul III: -100 lei
Echipament obligatoriu: Echipament pentru echipa: – Minim un telefon mobil functional (de pe care se poate suna) – O lanterna Echipament de concurrent: – Rucsacel – geaca de ploaie – minim 0.5 litri de apa. – Echipament recomandat: – Imbracaminte sport (trening, adidasi sau ghete) – Bluza de schimb
Toti concurentii trebuie sa ia la cunostinta si sa aprobe verificarea echipamentului inaintea cursei. Orice lipsa sau refuzul de a se supune inspectiei echipamentului va aduce dupa sine descalificarea echipei. Verificarile echipamentului pot sa intervina inainte de start sau oricand pe durata cursei, fara o instiintare prealabila. Orice parte a echipamentului obligatoriu depistata lipsa sau nefolosita ca atare pe durata cursei aduce dupa sine descalificarea echipei.
In cazul in care o echipa se decide sa abandoneze va fi obligata sa anunte, imediat, telefonic organizatorii la unul din numerele puse la dispozitie si trecute pe legitimatiile de concurs.
De asemenea, in cazul problemelor de orice natura se vor apela numerele de telefon primite a organizatorilor care va vor oferi sprijinul necesar.
Fiecare participant inscris la concurs poarta intreaga raspundere, atat pentru faptele sale in cadrul competitiei, cat si cu privire la starea de sanatate si capacitate motrica ce sa-i permita parcurgerea fara probleme de natura medicala a distantelor si a probelor de concurs.
Competitorii, asistentii si orice alte persoane acreditate care iau parte la aceasta competitie accepta in totalitate riscurile pe care le implica acest tip de eveniment. In consecinta, ei accepta sa participe in baza consimtamantului dat si pe raspunderea lor. Ei ante-absolva organizatorii de orice raspundere civila si/sau penala in caz de accident corporal sau al echipamentului, care ar putea aparea in timpul desfasurarii competitiei. Organizatorii nu sunt responsabili pentru pierderea sau distrugerea echipamentului individual.
Alimentatia Concurentii vor primi pe timpul concursului in trei puncte de control cate o sticla de apa plata de 0,5 litri. Totodata in puncte diferite vor mai primi cate un pachet de biscuiti, o napolitana si o banana. Fiecare participant isi va aduce restul de apa si alimentatie de care crede ca are nevoie pe durata concursului (~ 9 ore pana dupa premiere). Respectul pentru natura Concurentii nu trebuie sa provoace daune mediului natural atunci cand parcurg traseele de concurs. Respectul ecologic si protejarea mediului cer o mare atentie participantilor la competitie. Deseurile si gunoiul nu vor fi lasate pe traseu, ci se vor arunca in locuri special amenajate, iar daca acestea nu se gasesc in zona parcursa, se vor preda in primul CP sau in tabara de baza. Focul pe parcursul traseului este interzis. Organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica regulamentul in orice moment, chiar si in timpul concursului. In caz de forta majora (vreme neprielnica, intemperii extreme) organizatorii isi rezerva dreptul de a amana concursul.9. Inscrierea : Inscrierea se va face doar in urma completarii si semnarii Fisei de Inscriere (acordul parintiilor este obligatoriu). Fisa de inscriere se poate descarca de aici: FORMULAR , si se va trimite la adresa de e-mail: homm_diana@yahoo.com Fisele de inscriere completate vor fi trimise spre VALIDARE la adresa de e-mail mai sus mentionata cel tarziu pana in data de 12.10.2010. PANA la sedinta tehnica din data de 15.10.2009 ora 18 :00 in Turnul Pietrarilor fiecare participant trebuie sa semneze in original fisele de inscriere si sa aduca adeverintele medicale pentru a putea fi inscrisi OFICIAL in concurs. Fiecare participant va aduce (OBLIGATORIU) o adeverinta medicala de la medicul de familie, care sa ateste ca este « apt sanatos pentru efort fizic ». Data limita a inscrieriilor este: 12.10.2010
10. Probele concursului Concursul se va desfasura pe o distanta de aproximativ 11 km prin oras dar si prin padure. Vor fi 4 probe mari : orientare cu busola, tiroliana, tir cu paintball, teoretice/indemanare. Pentru a ajunge la aceste « incercari », echipele trebuie sa treaca mai multe probe de cultura generala si inteligenta, dar si fizice, ca si cavalerii medievali. Concursul se va desfasura contra cronometru, echipa cu cel mai bun timp va castiga, bineinteles dupa calcularea eventualelor penalizari de timp ce pot surveni pe durata concursului. Vor fi doua momente din cursa in care timpul nu va fi cronometrat (se va scadea din timpul total de concurs).
- in timpul probei de tiroliana, siguranta participantiioor fiind primordeala.
- in timpul in care echipa se pregateste sa plece in proba de orientare.
11. Penalizari : – lipsa « codului secret » pe fisa de concurs este penalizata cu descalificarea echipei – la chestionarul teoretic, pentru fiecare intrebare cu raspuns gresit, echipa va primi 2 minute de penalizare. – refuzul unui concurent din echipa sa indeplineasca proba de tiroliana, va aduce penalizarea echipei din care face parte cu 30 minute. Refuzul ambilor coechipieri sa indeplineasca proba de tiroliana va duce la descalificarea echipei. – organizatorii isi rezerva dreptul de a modifica regulamentul in orice moment a concursului, si pot sanctiona echipele cu penalizari in timp si pana la descalificare.
12. Organizatori :
Asociatia de Turism si Ecologie DIANTHUS Medias Str. Honterius, Nr. 44, Medias, Jud. Sibiu Tel : 0749331718 E-mail: caba_dan19@yahoo.comin colaborare cu:
Rotary Club Medias
District 2241 Str. Herman Obert, Nr. 21, Medias, Jud. Sibiu Tel: 0741075075 E-mail: mail@rotaryclubmedias.roPrimaria Medis – prin Directia de Cultura, Sport, Turism si Tineret
Actiune co-finantata de Primaria Medias prin Directia municipala pentru Cultura, Sport, Turism si Tineret
13. Parteneri media:
Radio Ring Radio Medias TV Nova Antena 1Sibiu Tribuna Sibiu Standard Ziarul de Medias e-medias.ro
14._Contact:
Caba Dan Tel: 0749331718 E-mail: caba_dan19@yahoo.com – număr limitat de înscrieri (40 de echipe) – data limită pentru înscrieri 12.oct.2010 – inscrierea este VALIDĂ dupa ce ati trimis formularul de inscriere la adresa de e-mail: homm_diana@yahoo.com si ați predat formularul printat si semnat, insoțit de adeverinta medicala. (actele se aduc in original martia la ora 19:00 la Turnul Pitrarilor – Str. Honterius, Nr. 44 – sediu Dianthus)